Specialists in Corporate and Brand Sound
We craft elegant auditory experiences for brands. Our vision is to evoke genuine emotions, ensure distinctiveness, and maintain consistency across all sonic touchpoints, elevating the auditory essence of the brand.
Our Headquarters are in Hamburg. We are also located in:
London, Amsterdam, Stockholm, Shanghai, Dubai und Santiago de Chile.








Why Sound Branding?
What are the benefits of a Sound Identity?
Sound branding is the integration of sound and music to cultivate brand awareness and resonance, much like the role of visual design elements. While brand identity is commonly perceived as solely visual, it is, in essence, a rich mixture that encompasses architecture, aesthetics, language, and sound.
Identification
through brand uniformity at all points of contact
Differentiation
by uniquely differentiation from the competition in the auditory and audiovisual realms.
Emotionality
through the carefully curated effect of music on emotion
Brand Recall
by providing memorable brand recall on an auditory level
Why Sound Branding is important

John Groves about Sound Branding

The Value of a Sound Identity
A Sound Identity increases Brand Value in the following areas
Ownership of Elements
Investing in audio-enhancing communicative strategies enriches the brand’s appeal.
Holistic view of auditory processes
Thoughtful exploration of the auditory customer journey and close collaboration with application and touchpoint managers to understand both our current and future states.
Flexibility in terms of adaptability
The concept of a sound DNA that can be reflected in all present and future sound elements
Our Approach
Our System for an Auditory Signature

“Your Sound” describes the sound of your brand – not the sound of your competitors. It’s about differentiation and creating brand value through recognition.
But “Your Sound” also means a sound that suits you and sonically your reflects brand attributes and personality.

“Everywhere” refers to the brand’s contact points. Visitors and customers should experience the same associations with the brand across all communication channels.
Areas such as telephone, TV, radio, social media or POS are no exception.

“Always” means creating and adhering to defined usage rules – all the time! Consistency is important.
For this, guidelines and designated contact personell are necessary to ensure correct use.

Get a complimentary "Sound Check"
Assess your current music and sound utilisation.
We offer you a neutral evaluation of your current "sonic situation".
- Get an overview of your brand's current music and sound adoption
- Special focus on brand fit, differentiation and continuity
- Evaluation in the form of a checklist
- Non-binding recommendations for implementation
The Sound Check provides you with valuable insights and a professional assessment of whether there is room for improvement in your brand's use of music.































Getting Brands Heard
- Specialists in Corporate and Brand Sound
- Market-leading expertise
- With multiple years of expertise
GROVES Sound Branding a member of the Audio Branding Society
https://www.audio-branding-society.org
Unsere Terminologie
Wir haben hier einmal die gängigsten Bezeichnungen für Sie aufgeführt.
Die strategische Entwicklung und Umsetzung einer Sound-Identität. Diese setzt sich zusammen aus Sound Branding Elementen, Sound Dimensions und Brand Voice.
Das akustische Gegenstück zum visuellen Logo und damit eines der bekanntesten und am häufigsten eingesetzten Elemente im Sound Branding.
Verlängerte Form des Soundlogos.
Bsp. LBS – Das Soundlogo bilden die drei Töne „LBS“. Der gesamte Jingle ist „Wir geben Ihrer Zukunft ein Zuhause – LBS.”
Welche Musik-Genres passen zur Marke, um die Werte am besten zu transportieren?
Die Umsetzung einer Brand Sound Identity erfolgt z.B. bei Events, POS-Beschallung, Messen, Webradio oder CD-Compilations.
Welche Musik-Genres passen zur Marke, um die Werte am besten zu transportieren?
Die Umsetzung einer Brand Sound Identity erfolgt z.B. bei Events, POS-Beschallung, Messen, Webradio oder CD-Compilations.
Akustische Kulisse (Reflexion der Markenwerte) bei der Markenkommunikation.
Im Gegensatz zum Brand Song ist der Brand Score eher illustrativ und beinhaltet das Soundlogo und die Brand Hookline.
Klangelemente in ihrer kürzesten Form.
Im Regelfall handelt es sich um Fragmente anderer Brand-Sound-Elemente, wie z.B. dem Soundlogo. Bekannteste Beispiele sind Signaltöne z.B. bei Navigationsgeräten.
Die Sprecherstimme, welche die Markenwerte am besten reflektiert.
Die wichtigsten Parameter bei der Auswahl sind Klang der Stimme, Tonhöhe, Lautstärke, Rhythmus und Wiedererkennung.
Klänge, welche im Produkt selbst genutzt werden (z.B. Navigation / Identifikation).
Der konsequente Aufbau einer eigenen akustischen Identität einer Marke.
Analog zur visuellen Identität werden die akustischen Elemente aus den Markenwerten und der Positionierung abgeleitet.
Alle Elemente, die für die Marke exklusiv produziert werden.
Dazu gehören: Soundlogo, Sound-Icons, Brand Song, Brand Score oder Brand Hookline.
Musikstücke, welche sich aus dem Brand Song hervorgehen.
Sie befinden sich in Stil und Genre ebenfalls im definierten Sound Territory der Marke, entsprechen aber seltener einer bekannten Form, sondern werden als Loop eingesetzt.
Einsatz von Brand Song oder Sound Scape in der Applikation Internet.
Hier meist in Kombination mit Sound-Icons für Überblendungen oder Seitenwechsel.
Einsatz von Brand Song oder Sound Scape in der Applikation Telefon.
Hier meist noch mit einem Sprecher versehen.
Einsatz von Brand Song (Refrain) oder Jingle als Klingelton in der Applikation Handy.
Melodie eines Soundlogos als Overlay, z.B. zu einem bereits bestehenden Musikstück (in richtigem Tempo und passender Tonart)